Followers

Search This Blog

About Me

My Photo
We are one happy family who loves to travel,makan-makan and loves to make money.Abie is a coolest guy as well hadworking...Ummie loves in cooking and the Son " Hazreeq " love his Abie's Laptop.
Red Spinning Heart Within A Heart

Saturday, April 2, 2011

SpOrt'S Day

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

HARI SUKAN CIC AT PRESINT 16 PUTRAJAYA



Tanggal 2/4/11 berlangsungnya hari sukan yang bertempat di padang sekolah Presint 16 Putrajaya.Acara dimulakan dengan Arrival of quests at 7.30am.Sambutan memang menggalakkan walaupun cuaca pada hari tersebut amat panas.Start pukul 8.00am juruacara mula memainkan peranannya - Welcoming Speech and Du'a.

Acara dimulakan dengan perarakan masuk rumah-rumah sukan oleh para pelajar CiC yang diiringi oleh cikgu rumah masing-masing.Dimulakan dengan rumah merah,kuning,biru dan hijau.Hazreeq dlm pembarisan rumah kuning kena dengan warna kesukaannya,"Yellow Colours It's My Favourite"Katanya.


Ini adalah pertama kali Hazreeq join sport' day.Sewaktu umur 4 years abienya tidak membenarkan Hazreeq untuk menyertai mana2 aktiviti yang dianjurkan oleh pihak CiC.Tetapi apabila Hazreeq 5 years Abienya mula membenarkan Hazreeq menyertainya.Shada ingat lagi, aktiviti yang pertama Hazreeq ikut adalah lawatan ke Zoo Negara dan aktiviti yang kedua adalah Sport's Day.Alhamdulillah kedua-dua aktiviti tersebut Hazreeq dapat menyertainya dengan happy.


Acara sukan ini diadakan dari jam 7.30am sehinggalah 1.30pm.Memang panas dan hitam legam kami waktu itu. Dari pagi sampai tengah hari semua aktiviti berlangsung di padang.Namun semua ibu bapa tidak berganjak dari tempat masing-masing kerana teruja melihat kerenah dan telatah anak masing-masing.

Seperti biasa Hazreeq seorang yg sangat aktif dan malu-malu ayam jika bertemu dengan orang yang tidak dikenalinya.Oleh kerana tema hari sukan kali ini adalah Vegetable's,semua acara sukan berkaitan dgn Vegetable's iaitu Veggie Dance,Veggie Puzzle,Water in Cabbage Run,Veggie Vs Words,Sort the Vegetable,Vegetable Face,Tomato in Spoon,Fill in The Blank,Pass the Veggie,Carrot baton n Parents Tournament.Maka setiap pelajar harus menyertai satu jenis games sahaja oleh kerana bilangan pelajar sgt ramai dan masa yg agak terhad untuk mengadakan games yang banyak.Setiap games telah ditentukan bilangan pelajar dan mengikut umur.Hazreeq mengambil bahagian dlm games Sort the Vegetable dan rumah kuning mendapat tempat kedua.Majoritinya kemenangan adalah milik rumah kuning.Walaupun panas terik amatlah berbaloi-baloi kerana semua pelajar mendapat hadiah.

Tepat jam pukul 12.00am semua pelajar kelihatan penat,letih dan ada dikalangan para pelajar yang menangis.Inilah kerenah anak-anak yang tidak dapat dilupakan dan tinggi nilainya dihati para ibu bapa.Seperti biasa Hazreeq tidak boleh lari dari kepenatan yang teramat sangat tak kala berada di tengah panas kerana dia salah seorang kanak-kanak yang tidak tahan dengan panas.Terpaksalah Abienya membawa dia berehat seketika di tempat yang teduh sambil makan dan minum apa yang telah disediakan oleh pihak CiC.

Sukan kali ini sememangnya sentiasa meriah dengan tema warna warni dan keriuhannya. Segala urusan para pelajar dan rumah sukan terpikul di bahu cikgu sepenuhnya, penglibatan semua cikgu amatlah baik walaupun ada cacat celanya.Pihak pengurusan hanya pegawai kejohanan yang memantau segala persiapan para cikgu dan kakitangan yang dilantik khas,sesekali menjadi tempat rujukan para cikgu bagi melancarkan lagi acara sukan.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...