Followers

Search This Blog

About Me

My Photo
We are one happy family who loves to travel,makan-makan and loves to make money.Abie is a coolest guy as well hadworking...Ummie loves in cooking and the Son " Hazreeq " love his Abie's Laptop.
Red Spinning Heart Within A Heart

Sunday, April 17, 2011

Story For Kid's

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

PONTENG PUASA

Bulan puasa menjelang tiba.Ibu berjanji akan membelikan sebuah basikal jika Hafiz berpuasa penuh.Dia berazam untuk berpuasa penuh tahun ini dan berjanji dengan Haris,kawan baiknya untuk sama-sama menunggang basikal ke sekolah nanti.Mulanya,Hafiz bersungguh-sungguh berpuasa tetapi saban hari hatinya mula tergoda setiap kali melalui kebun mangga datuknya.
Suatu hari Hafiz bercadang mahu ponteng puasa.Selepas pulang dari sekolah,dia terus ke kebun datuknya.Dia memanjat pokok mangga dan makan dengan gelojoh.Ketika hendak turun dari pokok mangga,Hafiz tergelincir dan jatuh.
Dia menjerit kesakitan kerana kakinya terseliuh.Mujur datuknya yang sedang membersihkan kebun mendengar suara Hafiz.Dia segera membawa Hafiz ke hospital.Hafiz menyesal kerana inilah balasan Tuhan kerana dia ponteng puasa.Walau bagaimanapun,Hafiz tetap mendapat basikal yang dijanjikan Ummienya kerana dia sudah menyesal dan berjanji menjadi budak yang baik.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...