Followers

Search This Blog

About Me

My Photo
We are one happy family who loves to travel,makan-makan and loves to make money.Abie is a coolest guy as well hadworking...Ummie loves in cooking and the Son " Hazreeq " love his Abie's Laptop.
Red Spinning Heart Within A Heart

Monday, May 2, 2011

Cuti At Melaka Bandar Bersejarah

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

26 hb November
Hureyyyyyy bercuti lagi..........
Destinasi kali ini ke Melaka iaitu negeri yang di kenali sebagai negeri kota bersejarah. Memang bes sangat dapat peluang datang kat sini.Jam 8.30 pagi mulalah perjalanan dari Putrajaya ke Melaka.Masa yang diambil tidaklah lama kira2 pukul 11.00 Pagi kami sekeluarga selamat sampai di hotel pilihan Mahkota Hotel Melaka yang terletak di tepi sungai dan bandar Melaka.Emmmmmm dah masuk bilik malas nak keluar pulak.....so rehat kejap kat bilik hehehehehhe

Selepas asar baru kami melangkah keluar bersiar2 sekitar Mahkota Prade mencari makan sebelum melangkah lebih jauh kekekkekkeke..........
Pe kena asam penas dekat bangunan Tamingsari x delah sesedap manepun"kuang kuang kuang"Bolehla bolehla bolehla......Bila perut dah kenyang kami ronda2 Melaka,naik Tamingsari,Perkampungan Warisan Melaka,Melaka Slim Rever dan sebagainya semua dengan menaiki beca "Kiranya ada pemandu pelancongan" bawa kami jalan2 pusing2 huhuhuhu...... .
27 hb November 2010,
Perjalanan kami hari kedua.Melawat ke kota melaka di muzium sultan negeri melaka.Bangunan muzium tersebut ada 3 tingkat,dalam tu banyak barang-barang bersejarah dan adat istiadat pertabalan sultan kesultanan melaka.Kami pun berpeluang bergambar kat dalam tu"Kira posing abih ler kami kat dalam tu....."termasuk ler si kecil tu...tapi dia macam biasalah aksi2 ultraman yang lebih-lebih.

Pastu tempat yang selama ni dok tengok dalam tv tu!!.......
A famosa dah sampai naik.Walaupun nak naik ke atas tu punya ler menguji kesabaran,dah ler ngan panas terik berpeluh-peluh.Tapi di sebabkan memang teringin sangat nak ke situ.Kuat gak semangat memanjat tangga yang ketinggian berapa ntah...........hehehe Shada,huny,Hazreeq dan adik pun berjaya sampai ke sana.Bila dah sampai ke sana,kami dapat tengok laut selat melaka.Angin bertiup sepoi2 bahasa.Setelah puas berada di atas bukit A famosa.Kami pun turun,sebab Hazreeq pun dah penat and ngantuk.Turun dari a famosa kami menuju ke food court.Tekak pun dah kering,perut pun dah berkeroncong minta untuk di isi.Selesai jamu selera kami pulang ke hotel.

Sebelah malam kami menuju ke Zoo Melaka "Mid Night Safari"emmmmmm....dari segi cerita seorang teman memang best gilerrrr bak "kata pepatah mcm2 ado..."Mak oi!!! hampeh...x dok orang lansung nak tengok binatang pun tiada yang ada cuma ikan,pak belang dan kijang.Huhuhuhuhu menyesalo sudah......confirm lain kali dah x singgah konon mid night safari jauh lebih syok Zoo Taiping and Zoo Negara.

28 hb November 2010,
Masa kat melaka ni cik Mat beca jadi pemandu pelancong bawak kami jalan-jalan."Mahal jugak 3 jam pusing2 habih RM 350 untuk 2 Beca"Perrrrrrrhhhhhh confirm pah ni memang x naik lagi,jalan dengan kreta sendiri lagi jimat hehehehe.Sebab kami memang tak pernah jalan2 habih sapu bersih bandar Melaka sebelum ni tu yang teringin nok naik Beca Khakhakhakha.................

Dah tiba masa untuk pulang kami sempat window shopping kat Mahkota Prade,sempatla beli baju 2 3 helai,keychain dan sedikit ole2 hehehehe

kami pun bertolak balik dan dalam perjalanan singgah dekat Taman Buaya,ronda2 pusing2,makan-makan,bergambar dan terus lagi perjalanan balik ke Putrajaya.Rasa tak puas bercuti kat Melaka,rasa cam nak pergi lagi lain kali.Terima kasih buat Huny yang tersayang sebab bawak Ummie,Hazreeq dan Pikah adik Shada cuti-cuti kat Melaka.kalau bleh nak pegi lagi!hehehe........

1 comment :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...