Followers

Search This Blog

About Me

My Photo
We are one happy family who loves to travel,makan-makan and loves to make money.Abie is a coolest guy as well hadworking...Ummie loves in cooking and the Son " Hazreeq " love his Abie's Laptop.
Red Spinning Heart Within A Heart

Friday, May 20, 2011

8 Cara Menggalakkan Anak Menggemari Buah-buahan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Makan merupakan salah satu asas kehidupan.Walaupun kita seringkali bimbang akan tahap kolesterol,lemak dan unsur-unsur pemakanan yang kurang sihat tetapi sedarkah kita tiada makanan yang tidak baik,malah makanan adalah sumber terpenting tenaga badan kita.
  1. Jadikan amalan,makan buah-buahan dan sayuran segar setiap hari dalam suasana yang tenang.Jangan memaksa mereka sebaliknya,terangkan dengan ringkas akan kelebihan yang ada dalam setiap buah-buahan tersebut.
  2. Gaya persembahan buah-buahan adalah penting,jika anda ingin menarik perhatian mereka.Dicampurkan dalam makanan utama seperti sup ayam atau dalam hidangan pencuci mulut,seperti puding mangga adalah salah satu cara yang boleh dipraktikkan.
  3. Ajak anak-anak turut serta,setiap kali anda ingin memasak hidangan berasaskan buah-buahan.Biarkan mereka memberi idea atau pilihan buah-buahan kegemaran agar,hidangan tampil menarik dan berkhasiat.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...